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RIDERS HOMIES PERSONALITIES

Pow is a surfing sensation on snow. You can ride pow on any mountain after a snowstorm or on any untouched terrain. The boards are often softer, with rocker and a long nose for a surfy, fun feeling. Pow boards are always a second board.

Freeriding is riding big mountains: Alaska, Whistler, backcountry expeditions. These are more extreme pow conditions where the rider must be educated and careful. The boards are stiffer, have a big directional to raise the front of the board well, and they are often more high-end. Mostly, a freeride board is a second board.


All-mountain freeriding is a day in the mountains, but focused on powder. Untouched slopes, glades, and powder. Boards that aren't too soft, with a longer nose in case of heavy snow. This is the type of board that can tackle all terrains, but should be avoided in a snowpark.

The all-mountain freestyle board says it all in the name: it's an all-mountain board with a good freestyle personality. It's a twin or directional twin board, with both sides equal (or almost) that allows you to ride anywhere on the mountain and finish your run in the park. It's a very versatile all-mountain board for the rider who would like to have a single board for all types of days.

Super park snowboards are what you see on TV when you watch the X-Games or the Olympics. These are boards made for landing jumps of 60 feet or more, for doing 2 in 2 outs on a down rail—in short, a big park snowboard. The boards are stiffer and often have a pronounced camber, all this to better grip the landing of a big jump.

Park boards are designed for those who spend their days in the snowpark. They generally have a medium flex with a flat or rockered shape for more fluidity in the snowpark. The person riding this board can do reasonably sized jumps and rails.

Jib riding is like park riding, but without the jumps. It's all about focusing on the rails, whether in your local mountain's park or on the streets. A jib board is often softer and rockier for more fluidity on the rails and forgiveness on landings. The boards have stronger bases to withstand impacts on the steel rails.

Notre façon unique de voir la RIDE. Tu trouves ça subjectif, trop subtil? Parfait. Viens nous challenger : c’est comme ça qu’on reconnaît les vrais passionnés.

La pow, c’est une sensation de surf sur la neige. On peut faire de la pow dans n’importe quelle montagne après une bordée de neige où sur n’importe quel terrain vierge. Les planches sont souvent plus molles, avec un rocker et un long nose pour avoir un sentiment de surf et de fun. Les planches de pow sont toujours un deuxième board.

Le freeride, c’est rider des grosses montagnes : Alaska, Whistler, expédition back country.  Ce sont des conditions de pow plus extrêmes où le rider se doit d’être instruit et prudent. Les planches sont plus rigides, un gros directionnel pour bien relever le devant de la planche et elles sont souvent plus haut de gamme. Majoritairement, une planche freeride est un deuxième board.

Le all mountain freeride, c’est une journée dans la montagne mais axée sur la poudreuse. Des pistes vierges, des sous-bois et de la poudreuse. Des planches pas trop molles, avec un nose plus long en cas de neige abondante. C’est le type de planche qui peut toucher à tous les terrains mais à éviter dans un snowpark.

Le all mountain freestyle, tout est dit dans le nom : c’est une planche de all mountain avec une bonne personnalité freestyle. C’est une planche twin ou twin directionnelle, avec les deux côtés égaux (ou presque) qui permet de se promener partout dans la montagne et de finir sa run dans le park. C’est une planche all mountain très versatile pour le rider qui voudrait avoir une seule planche pour tous les types de journée.

Le super park, c’est ce que tu vois à la télé quand tu regardes les X-Games ou les olympiques. Ce sont des planches faites pour atterrir des jumps de 60 pieds et plus, pour faire des 2 in 2 out sur un down rail, bref un snowboard de gros park. Les planches sont plus rigides et ont souvent un camber prononcé, tout cela pour mieux agripper l’atterrissage d’un gros jump.

Les planches de park sont faites pour ceux qui passent leur journée dans le snowpark. Elles ont généralement un flex moyen avec une shape flat ou rocker pour plus de fluidité dans le snowpark. La personne qui utilise cette planche fait des jumps de grosseur raisonnable et des rails.

Le jib, c’est du snowpark, mais sans les jumps. C’est se concentrer sur les rails, que ce soit dans le snowpark de ta montagne locale ou dans les rues. Une planche de jib est souvent plus molle et rocker pour plus de fluidité sur les rails et de pardon à l’atterrissage. Les planches ont des bases plus résistantes afin de résister aux chocs sur l’acier des rails.